Morgen begint dé reis!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jildau Man - WaarBenJij.nu Morgen begint dé reis!! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jildau Man - WaarBenJij.nu

Morgen begint dé reis!!

Door: Jildau de Man

Blijf op de hoogte en volg Jildau

11 Juli 2014 | Nederland, Nederland

Morgen is het zover, ik ga naar Ghana! De meeste spullen zijn ingepakt en de stress begint steeds meer te komen. De reis komt nu wel heel dichtbij.

In Ghana ga ik een 4 weeks special, sociaal project doen. Dat houdt in dat ik de eerste twee weken naar Akuapem Hills ga en de laatste twee weken naar Cape Coast. Ik verblijf bij een gastgezin samen met anderen die ook meegaan met de groepsreis. Ik ga 's ochtends verven en 's middags activiteiten doen met kinderen in een schooltje of een weeshuis.

Natuurlijk heb ik geprobeerd me zo goed mogelijk voor te bereiden voor deze reis.
Ik ben al naar een muses (cursus voor mensen die in het buitenland vrijwilligerswerk gaan doen) geweest. Ze gaven nuttige tips over wat we konden aantreffen en hoe je je moest 'gedragen'.

Afgelopen dinsdag heb ik de groep ontmoet die ook uit Nederland komen en hetzelfde project gaan doen in Ghana. Het was hartstikke gezellig en de gedachte dat je niet hoeft te gaan reizen zonder dat je iemand kent is toch wel fijn.

Verder ben ik een boek (ervaar Ghana) aan het lezen die alles verteld over Ghana. Er staan handige tips in en veel informatie, zodat ik een beetje weet wat ik kan verwachten.

Aan de voorbereidingen kan het denk ik niet liggen, maar zoals ik al meerdere keren heb gehoord: ik zal nog zeker een cultuurshock krijgen, hoe goed ik ook ben voorbereid.


  • 11 Juli 2014 - 21:36

    Ineke Roodhuijzen:

    Goede reis en we hopen dat we af en toe iets op je blog kunnen lezen.
    Godwin en Ineke

  • 30 Juli 2014 - 10:11

    Anneke Hofstee:

    Hartstikke spannend en interessant. Je doet heel wat indrukken op. Ga zo door. Je voelt je gelukkig goed en dat is ook belangrijk Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jildau

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 2561

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: